להפוך נביא לחכם
עסקים פורחים באוויר
לא אוחזים בקרקע המציאות
מילים ועוד מילים
אותי ממלאים
לא אוחזים בקרקע המציאות
מילים ועוד מילים
אותי ממלאים
ברגשות עזים
אך לא במעשים
עסקים פורחים באויר
כנטף של נבואה
עוסקים ברוח הדברים
רחוק מהחכמה
אך לא במעשים
עסקים פורחים באויר
כנטף של נבואה
עוסקים ברוח הדברים
רחוק מהחכמה
היודעת לרדת לפרטים
והרי חכם עדיף מנביא
והרי חכם עדיף מנביא
מי את הכסף מביא?
מי מכין תוכניות מסרטט שירטוטים
הופך הכל למעשים, מעשים.
מי מכין תוכניות מסרטט שירטוטים
הופך הכל למעשים, מעשים.
בהכרעה בין נביא לחכם חז"ל נתנו העדפה ברורה לחכם ראו ערך בויקיפדיה http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%9B%D7%9D_%D7%A2%D7%93%D7%99%D7%A3_%D7%9E%D7%A0%D7%91%D7%99%D7%90
הרב קוק במאמרו חכם עדיף מנביא, מסביר את הדבר במבט היסטוריוסופי, בכך שהנביאים עם כל הלהט הגדול והראיה הכללית שלהם, לא הצליחו לעקור מן השורש את עבודת האלילים ומעשי חמס ורצח, ולבצר את המוסריות בקרב העם, מה שחכמי המשנה והתלמוד הצליחו לעשות באמצעות "עבודה טכנוקרטית", בקביעת תקנות והלכות פרטניות, הרחבת לימוד התורה והעמדת תלמידים רבים.
הרב קוק במאמרו חכם עדיף מנביא, מסביר את הדבר במבט היסטוריוסופי, בכך שהנביאים עם כל הלהט הגדול והראיה הכללית שלהם, לא הצליחו לעקור מן השורש את עבודת האלילים ומעשי חמס ורצח, ולבצר את המוסריות בקרב העם, מה שחכמי המשנה והתלמוד הצליחו לעשות באמצעות "עבודה טכנוקרטית", בקביעת תקנות והלכות פרטניות, הרחבת לימוד התורה והעמדת תלמידים רבים.
הרב קוק עצמו היה גם וגם, מחד נשפו רצה מרחבי עולם ובפיו שירה אמרות אידאיות ניצוצי נבואה ומאידך הרב הראשי לישראל עוסק ופוסק בנושאים שעל הפרק ארץ ישראל, חקלאות, יחסי דתיים חילוניים ועוד.הרב קוק היינו הרמוניה מופלאה של שתי הקטבים שבין חכם ונביא - הוא המודל שלי.
"איזהו חכם? המבין דבר מיתוך דבר" החכם שהרב קוק מדבר עליו לדעתי הוא לא המשכיל אלא החכם. הוא אדם שכ"כ מחובר למציאות עד שהמציאות ברורה לו גם שהיא לא ממש מונחת לפניו. ולכן אין לא צורך בנבואה כי הוא חוזה את הנולד מיתוך המציאות.
השבמחקאבל איך מתחברים למציאות? איך מבברים את המציאות לראיה ברורה?
מחק