יום שני, 8 ביולי 2013

לשמוע ולא להגיב


כיצד לא להגיב למשמע דבר
אין זה אומר להפוך לאפטי
אלא ממוקד מטרה




סוגיא שהולכת עימי לאורך זמן התעצמה מאוד בזמן הקורס
אשתי טוענת שיש מצב שאני סובל מבעיות קשב וריכוז, אני לא מסוגל לנקות רעשי רקע.
כל רעש צדדי מסיט את הריכוז שלי, את המיקוד ממה שאני עוסק בו באותו הרגע.
הבעיה הזאת גורמת לי לסכסוכים רבים עם חברי לקורס, כל שאלה/הערה/או מילה (שלשיטתי אינה במקום) שמישו זורק מקפיצה אותי במקרה הטוב ואת לשוני במקרה הרע.
אני נוהג ברכבי ויש לי דיבורית blue tooth שמותקנת על המגן שמש מולי לדיבורית יש נורית שמהבהבת וכל הנסיעה זה מסיח את דעתי. (מה גם שכשאני נוהג אני מעדיף לנהוג עם חלונות סגורים כי יש רעש מבחוץ, הדגל שתלוי על החלון במכונית מטריד אותי)


וכמובן אי היכולת להתעלם מרעשים/שירים/ניגון בחלילית/ריקוד עם מטפחת של רקדנית בטן/משחקים עם רעשים-קולות של ילדי היקרים
אולי אני פשוט חסר סבלנות וזהו?
האם עלי ללכת כמו סוס שעינו מכוסות והוא הוא רק ישר?
האם עלי להיות כמו שלושת הקופים - לא להגיב לנצור הכל פנימה?









חבר נתן לי עצה הוא אמר שיש שיטה לצלוח את קורס קצינים בצה"ל קוראים לזה לצלול להיכנס מתחת למים להוציא שנורקל מעל למים ולתת לקורס לעבור מעליך
זאת אולי שיטה טובה קורס  אבל לא כדרך חיים
.








כרגע אני מנסה לפעול בשיטת ה"לצלול" ומצליח חלקית במשימה
מול עייני עומדת הדרכתו של מורי ורבי הרב קוק
לשם אני שואף

הצדיקים הטהורים
אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק,
אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה,
אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חוכמה.

                                                                      (הרב קוק ערפילי טוהר)

4 תגובות:

  1. כמי שיש לו "קשיי" קשב וריכוז . אני רואה במצב הזה ברכה ,הצורך לא להתעלם להגיב אמנם מעייף לפעמים או זר לסובבים אבל הוא נכס לאדם האידאולוג .
    לאדם הפועל האכפתי הסביבה היא לא גורם מפריע היא פשוט המציאות וככל שלומדים ל"התמודד" עם זה יותר כך פחות חיים.

    השבמחק
  2. כמי שיש לו "קשיי" קשב וריכוז . אני רואה במצב הזה ברכה ,הצורך לא להתעלם להגיב אמנם מעייף לפעמים או זר לסובבים אבל הוא נכס לאדם האידאולוג .
    לאדם הפועל האכפתי הסביבה היא לא גורם מפריע היא פשוט המציאות וככל שלומדים ל"התמודד" עם זה יותר כך פחות חיים.

    השבמחק
  3. חגי
    כשמנסים להתמקד זה מאוד מעייף להתעלם ולא להגיב.
    אבל אני לוקח את המשפט "לאדם הפועל האכפתי הסביבה היא לא גורם מפריע היא פשוט המציאות" זה משפט מפתח לעבודת השוטר!

    השבמחק
  4. אין ספק שיש מקום להגיב, לחוות את דעתך ולבקר דברים שנעשים לדעתך לא כראוי. אבל לדעתי חייבים את האיזונים - לדעת מתי כן לשתוק ולא להגיב, מתי לא שווה להכנס לדין ודברים (ולא רק בקורס, בכלל בחיים) ואגב לדעתי אתה מצליח לא רע עד עכשיו.
    צריך לעבוד על הנשימות לפני מעשה/ דיבור... זה אף פעם לא יזיק ואולי להפך...

    השבמחק