יום שני, 18 ביוני 2012

צומי או בקשת יחס לגיטימית

חשבתי שהיצירתיות שבי גוועה,
והנה היא שוב פורחת
שוב עולים בי הרעיונות
שירים ואיורים,
האם הם טובים?
טובים  זה משהוא סובייקטיבי,
זה בעייני המתבונן
שאלתי לעצמי היא:
האם יש לי ביטחון עצמי,האם אני אוהב את מוטי?


והיצריה מחייה אותי, ממלאת אותי חיות

כאשר אני מפרסם הגיגים או איורים בפייסבוק או בלוג שלי - בעצם אני מחפש את תשומת ליבכם,
האם זה אומר שאין אני יודע להתמלאות   מעצמי? האין לאישיותי חוזק פנימי המאפשר לה לפעול לדה באמונתה ובדרך חייה?
החייב אני להתמלאות מהסביבה?

שאלה זאת מלווה אותי מומטרידה את מנוחתי עת אשר התחלתי לכתוב שירים, ולצייר.
מאבק נתש בתוכי בין הצדדים,
מחד רוצה תגובה מראה לתחושותי לסערות ליבי
מאידך בכל פעם שנחשף, מתחרט מרגיש חלש כמו ילד קטן על גבול הפטטי.

התשובה שאני נותן לעצמי:
כמו כל דבר ביהדות, התשובה היא עבודת המידות או במילים  אחרות שאלת המינון  המקום והמשקל שניתן לדבר.
שאלת השאלו היא כיצד לומדים מה המידה הנכונה - שאלת חיי.

7 תגובות:

  1. אני מאמינה שכנות וישירות אלה שתי תכונות שעליהן מבוססת התפתחות-אישית.
    משתי אלה יש לך מנה גדושה!!!
    בעיני אתה איש מרשים ביותר.

    (הערה, עדיף לכתוב "להתמלא" ולא "להתמלאות")

    השבמחק
  2. הנשמה שלנו מעצם טבעה מלאה שירה.הצורך הוציא את השיר(כמו כל אומנות אחרת) הוא צורך לחשוף חלקים מן הנשמה שלנו, לאחרים ואולי ע"י כך גם לעצמנו.אותו עניין בגיגים בפייסבוק וכ"ו.
    אני חושב לכן שלו באמת היית שואל אותי הייתי עונה, שכן זה גם צומי כי אדם מודד את עצמו בהערכה של האנשים הקרובים אליו וכן זה בקשת יחס לגיטימי, כי החשיפה צריכה לבטא דברים שאתה רוצה להביא לעולם.

    השבמחק
  3. כולנו אוהבים לקבל אישור וצומי. זה תמיד נעים ונחמד.
    זה אתה בטח יודע.
    אולי תפרסם כמה דברים בצורה אנונימית ותוכל להרגיש את ההבדלים
    תתחדש על הטנדר (:

    השבמחק
  4. חגי:
    כיצד יודעים מה הגבול בין השתעבדות לתגובות מבחוץ לבין הרצון לקבל פיבקים ואהבה וחיבה למחשבותי ומעשיי?
    ג.ו.:
    תגובתך לדברי שמחה אותי, שכן חשוב לי מאוד להתנהל בכנות ויישרות וכך אני מנסה לחיות את חיי, (גם לך לא חסר מאלה ).
    א.ש:
    הטנדר צויר בערך שעה 2:30 לפנות בוקר, הסתובב לי בראש כמה ימים החזיון של טנדר בשטחים הפתוחים

    השבמחק
  5. הי איש
    אז ככה
    כמו שכבר כתבו קודמי כל אחד זקוק לפידבק מהסובבים אותו בעבודה, בזוגיות , עם חברים וכו'.
    לדעתי אצל כל אדם לא קיימת הבחירה אם הוא זקוק לזה או לא
    יש אנשים לדעתי מסכנים שהסובבים אליהם אדישים להם
    (קח לדוגמא זוגיות יכולת להיות זוג שבו כל אחד חי בתוך עצמו למראית עין הכול מושלם הם לא רבים אף פעם לא מתקנים זה את זה אך מנגם גם לא מעצימים זה את זה מבחוץ זוגיות כזאת יכולה להיראות מושלמת אך ברור שזו אינה זוגיות אלא 2 קווים מקבילים שאינם נפגשים לעולם....

    מהכירותי הקצרה איתך המקום המרכזי של היצירה שלך הוא לא פידבק אלא מקום של יצירה שפורצת מתוכך לפעמים בלי שליטה (ב2:30 בלילה לצייר טנדר לדוג'....)
    בנוסף יש כאן מקום נקי אמיתי ונכון של הצורך לקבל פידבק
    אבל זה לא פידבק של האם אני שווה? כי גם אם הפידבק יהיה שלילי אתה תמשיך ליצור סימן שאתה בתוכך מבין שאתה שווה הרבה

    בנוסף חשבת שאולי היצירה שלך היא בעצם פידבק שאתה נותן לעולם?
    הרי היצירה שלך היא תגובה למה שקורה מסביבך (אנשים.פוליטיקה. דת .חברה ועוד)
    אוהב אותך
    עדיאל

    השבמחק
  6. מוטי

    כשאתה שלם עם עצמך - הפידבק מגיע בהפתעה.

    "שלם עם עצמך" - אין כאן כוונה שתהייה "מלא בעצמך" חלילה. אלא, קבלה עצמית. כלומר, תוך כדי הליכה על דרך ההתפתחות העצמית, מתקיים מלמול חרישי שכזה: איך שאני - זה בסדר. כי אני על הדרך הנכונה.

    השבמחק
  7. עדיאל: זה מענין להבטי על זה כפידבק לעולם. נחמד לחזור איתך לעולם של עומק, ברוך שובך!
    ג.ו. לא ירדתי לסוף דעתך, הרי אני הוא זה שמפרסם דברים ומבקש את הפידבק, (אם אל דורש או מתחנן אליו) זה לא שרק תליתי תמונה בבית אלא פרסמתי את עצמי ברשות הרבים.
    וכן התהליך הוא לא שלומות אלא השתלמות.

    השבמחק