יום ראשון, 23 בספטמבר 2012

זיכרון

והיה ואביט בזמן לאחור

לא אצליח את הדלת לסגור
בפני כאבי הגדילה החומקים
מבעד לחרך הזיכרונות הישנים

על כן נמנע אני מלהביט על התמונות
מלקבל דקירות
כמה דם יזע ודמעות
כמה חלומות
ועל אף שהיה ועבר
כמה הרפתקאות עברתי בחיי
ועל על פי שגדלתי ונבניתי בזכותם
עדיין את הכאבים אני נושא איתם
איך זה ייתכן עדיין חש אני בבשרי
את הכאב, העלבון, האכזבה שהיו בתוכי

רוצה לשלים להתפייס לא להביט לאחור בעצב




בימים אלה שעושים חשבון נפש, שאוחזים בזכוכית מגדלת ובודקים עצמינו,
חשוב שלא ליפול מהבדיקה המדוקדקת, שלא להידרדר מטה עם הצדדים השליליים/בלתי מכוונים נכונה.
הרב קוק מדבר על זה רבות בסיפרו אורות התשובה.
מזה כמה שנים שאינני יכול להביט לאחור בהסכמה ובהשלמה.

כיצד אני משלים עם עצמי עם החסרונות שהיו בי, עם הטעיות שעשיתי בעבר הרחוק ועדיין לא נחה דעתי כשזיכרנן עולה לפני?
איך זה ייתכן עדיין אני חש בבשרי את הכאב העלבון או האכזבה שהיו אז?

2 תגובות:

  1. מוטי,
    ראשית אהבתי מאוד את השיר את החריזה שאינה סימטרית ואת המשקלים שבתוכו ובקריאה ראשונית נהנתי מאוד

    כשאני מתיחס לעומק הטקסט הוא מעלה בפני שאלות שאנני יכול להתעלם מהן

    לכל אדם באשר הוא ישנם משברים ורגעים קשים המכאיבים לו לא מעט

    אך האם אינך מרגיש שהמשברים הללו בנו אותך?
    הוציאו ממך עוצמות או כוחות אחרים שלא היית מודע להם?
    האם אינך מסוגל להביט לאחור בסיפוק ולומר צלחתי את המשבר?
    התגברתי

    אם נצא לרגע מהמיקרו (אדם פרטי) ונסתכל לרגע לעבר המאקרו (עם ישראל)
    הרי שמכל משבר ולו הקשה ביותר עם ישראל יצא מחוזק
    דוגמאות לא חסר
    בני יעקב ירדו למצרים כמשפחה 70 נפש
    סבלו שם בלי סוף אך לבסוף יצאו משם כעם

    שואת אירופה שהביאה להכרה של אומות העולם שעם ישראל זקוק למדינה
    ויש עוד המון דוגמאות

    אפנה אותך גם לשיר שיכול לתת נקודת מבט נוספת - שם השיר הוא "מה התכלית" של שולי רנד מתוך הדיסק נקודה טובה
    שבאופן אישי אני חושב שהדיסק הזה הוא סמינריון אמונה שלם.

    נחזור למיקרו
    אני חושב שאם תשב ותחשוב שוב על המשברים והפעם מתוך נקודה חיובית ועין טובה
    אתה תראה שלמדת דברים על עצמך וללא ספק התקדמת משם.
    כשתגיע להכרה הזאת או אז תוכל לשמוח שמחה גדולה על ההתקדמות ועוצמות שהמשברים הללו גילו בך.

    אוהב אותך - ומצפה לבית נוסף ומועדד לשיר (כמו ב"ירושלים של זהב")
    עדיאל

    השבמחק
  2. עדיאל
    בוודאי שאני מודע לזה שהמשברים בנו אותי והם חלק ממה שעציב את אישיותי ושהשם היה עימי בכל הדרכים, אבל כשאני מביט לאחור אנני יכלו להביט ולהיזכר מבלי שמשהו מן הפגיעה מן הדקירה יתעורר שוב ואני לא אוהב לחוש את הפגיעה זה להיות באותו המצב במידה כלשהי

    כשאמצע את הדרך להביט לאחור מבלי להידקר - אוכל להוסיף עוד בית לשיר

    תודה על תגובתך המהירה המכימה והמעמיקה

    השבמחק